שומרים על עור נקי מכתמים – עם מוצרי הטיפוח והתוספים של סולגאר

יוסי ברויער Comments Off on שומרים על עור נקי מכתמים – עם מוצרי הטיפוח והתוספים של סולגאר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשיפה ממושכת לשמש עלולה ליצור כתמים על העור. כיצד מונעים אותם ועל מה חשוב להקפיד? טיפים יעילים ומוצרי טיפוח מבית סולגאר לעור נקי מכתמים.

העור מורכב משלוש שכבות: עילית העור (אפידרמיס), העור (דרמיס) ותת העור (היפודרמיס). העור מהווה חוצץ פיסי המגן על הרקמות והאיברים הפנימיים מפני חדירת מיקרואורגניזמים וגורמים אחרים העלולים לפגוע בגוף. כמו כן, מגן העור מפני פגיעות גופניות, קרינה אולטרא-סגולית והתייבשות.

מלנין, פיגמנט הנמצא בשכבת האפידרמיס החיצונית הוא האחראי העיקרי לצבע העור. למלנין, הנוצר בכל חשיפה של העור לשמש, תפקיד חשוב בהגנה מפני קרינת השמש כיוון שהוא סופג את קרני השמש ומחזיר את הקרניים הפוגעות בו. בתהליך זה מונע המלנין נזק לתאי העור ולרקמות הפנימיות יותר – זהו למעשה תהליך השיזוף. עם זאת, פיזור הפיגמנטים לא תמיד אחיד, והתוצאה: הצטברות באזור מסוים והיווצרות כתם.

פיזור לא אחיד של קרני שמש נובע בשל גורמים דוגמת חשיפה בלתי מבוקרת, תחליפי הורמונים, תרופות, גלולות למניעת היריון וגיל הגוף – שכן הנטייה לפיגמנטציה עולה ככל שאנו מזדקנים.

סוגי כתמים

כתמי עור נחלקים לשני סוגים: כתמים תורשתיים – מדובר בשומות או בכתמים חומים בהירים המופיעים על פני העור. בקרב גברים צעירים מופיעים הכתמים בעיקר בגיל ההתבגרות באזור השכמות, הכתפיים או החזה.

כתמים שמקורם בחשיפה לשמש – מדובר בכתמי היריון, נמשים או כתמי גיל. הנמשים נוצרים כתוצאה מעלייה בפיגמנטציה בתאי האפידרמיס, השכבה העליונה של העור. מנגד, כתמי הגיל (המוכרים גם כ"כתמי כבד" בשל צבעם) הם כתמים עמוקים יותר הנוצרים על גבי האזורים שנחשפו לשמש במשך שנים ארוכות. לנשים הרות כתמי ה"מלזמה" מוכרים ככתמים רחבים וסימטריים המופיעים בעיקר באזור הלחיים ומרכז המצח. הם נוצרים במהלך היריון או בשל נטילת גלולות. גם כתמים אלה מתרבים בשל החשיפה לשמש.

הסיבות העיקריות לבעיות פיגמנטציה בעור הם:

קרינת UV – ברוב המקרים פיגמנטציה ובעיות עור יכולות להיגרם על ידי חשיפה מוגזמת לשמש, במיוחד באזורים שבם יש רמות גבוהות של קרינת UV

שינויים הורמונליים – מלזמה** היא סוג של פיגמנטציה הנפוצה בזמן היריון או בעקבות נטילת גלולות למניעת היריון ותחליפים הורמונליים בגיל המעבר

טראומה על העור – זה יכול להיות תוצאה של טראומה גופנית על העור, פילינג כימי, טיפולי לייזר, או אקנה. תופעה זו ידועה בשם היפר-פיגמנטציה פוסט דלקתית.

כתמי לידה ופיגמנטציה שהופיעה לאורך השנים – פיגמנטציה של העור יכולה להופיע כבר בלידה (כתמי לידה), בילדות או בבגרות

גיל – הנטייה לפיגמנטציה עולה עם הגיל

תוספי תזונה מבית סולגאר למראה עור פנים בהיר וחלק מכתמים

 פיקנוגנול® 100/30 מ"ג Pycnogenol®

פיקנוגנול® הוא רכיב נוגד-חמצון רב עוצמה המכיל קבוצת חומרים בשם ביופלבנואידים. המקור העשיר ביותר לפיקנוגנול הוא עץ האורן הימי הצרפתי. פיקנוגנול נמצא יעיל פי 50 מוויטמין C ופי 20 מוויטמין E בנטרול רדיקלים חופשיים הגורמים להרס תאי העור. פיקנוגנול אף הראה יכולת מדהימה במניעה של הפגיעה בחלבונים המרכיבים את השכבות התומכות של העור – הקולגן והאלסטין. הוא מסייע בחיזוקם ומעכב את פירוקם על ידי האנזימים: elastase ו-collagens . בזכות יכולתו לשקם את הקולגן והאלסטין, לשפר את מרקם העור ואף להוסיף לו חיוניות, מסייע פיקנוגנול בשמירה על מראה ובריאות העור למשך זמן. גילוי זה הפך את פיקנוגנול לאחד הרכיבים החשובים למניעת פיגמנטציה, המתבטאת על גבי העור בנקודות או כתמים חומים, בעיקר אצל נשים באזור הפנים.

תמצית זרעי ענבים Grape Seeds Extract

תמצית זרעי ענבים עשירה מאוד בביופלבונואידים – נוגדי חמצון המסייעים במניעת נזקי רדיקלים חופשיים בגוף בכלל ובכלי הדם בפרט. תמצית זרעי ענבים מסייעת בשמירה על בריאות העור ובהפחתת נזקים מצטברים בעור כתוצאה מגיל מבוגר.

אסטרולה 1000/500 מ"ג Ester-C®-PLUS

פורמולה פטנטית מתוחכמת וייחודית לסולגאר של ויטמין C נטול חומצה, בעלת יכולת ספיגה והטמעה יעילות במיוחד. הפורמולה מכילה גם קומפלקס של ביופלבונואידים המשפרים את ספיגת הוויטמין בגוף . ויטמין C תומך בטיהור הגוף מרעלים ולכן מצוין לחיזוק תנגודת הגוף למחלות ולמניעת נזקי עישון . ויטמין C ממתן את נזקי הרדיקליים החופשיים בעור, חיוני ליצירת קולגן, תומך במבנה העור ובשלמותו ומסייע לשמירה על מרקם וגוון העור.

רזברטרול Resveratrol

רזברטרול המופק משורש הארכובית היפנית (Polygonum cuspidatum), הוא תוסף התזונה הראשון מסוגו הידוע כמפעיל גן של אריכות חיים. הוא מסייע בהארכת תוחלת חיים ומפחית את שיעור התחלואה ממחלות תלויות-גיל.



0 תגובות